- Kunskapsbank
- Anställd & Lön
- Anställdkortet
Tillgänglighet
Söka och filtrera anställda
Under fliken ”Tillgänglighet” kan uppgifter om arbetstid, områden som den anställde är kopplad till samt vilka tjänster denne kan/har expertis om att utföra läggas in.
Observera att alla dessa inställningar är valfria men just "Tillgänglighet" behöver anges för att kunna använda funktionen "Lucksökning" i schemat.
Lägg in veckoarbetstid samt vilka dagar och tider som den anställde är tillgänglig. Observera att tillgängligheten kan överstiga veckoarbetstiden.
Inställningar under "Områden" och "Tjänster" hjälper till att i boknings- samt uppdragslistan filtrera anställda som arbetar inom vissa geografiska områden eller är kopplade till en viss typ av tjänst. Även "Taggar" är sökbara i listorna och kan t ex vara körkort, certifiering etc. (Läggs till under flik "Taggar" längst till höger.)
Lägg till områden som den anställde kan arbeta inom. Observera att man behöver lägga in "Områden" i "Mitt Timewave" () att välja.
Om man vill koppla anställd till specifik tjänst.