Skapa betalningsjournal

Kontrollera först att alla betalningar har blivit kopplade till en faktura.

Vid automatisk återkoppling från BGC är det bra att kontrollera att alla betalningar har blivit kopplade till en faktura.

  • Gå in under Fakturering → Betalningar och Typ → Förslag. Ligger betalningar som inte blivit kopplade behöver de hanteras. Finns betalningar som inte härrör till fakturor i TimeWave är dessa bara att rensa bort genom att markera och klicka på knappen ”Radera betalning”.

 

 Skapa en betalningsjournal för önskad period (t.ex. augusti 2024).

  • Gå in på Fakturering → Betalningar. Välj i sökfunktionen Startdatum – 2024-08-01 och Slutdatum 2024-08-31, Typ – Hanterad, klicka på knappen ”Sök”.


  • Klicka på ”Skapa betalningsjournal” i verktygsfältet.

Betalningsjournalen används sedan för att jämföra med bokförda betalningar. Journalen i sig kan i dagsläget bara användas som bokföringsunderlag om man skriver ut en journal per datum och summerar kolumnen belopp.