Felmeddelanden på mina fakturaunderlag

När fakturaunderlaget har skapats kan det förekomma att informationen inte uppfyller kraven för att det ska gå att skapa fakturor, nedan följer några av saker som kan behövas åtgärdas och en beskrivning hur man gör det.

Ovan bild visa ett fakturaunderlag som saknar Postadress. Det åtgärdas genom att uppdatera Postadress på kunden och sen klicka på ikonen Ladda om fakturainformation.

Samma sak gäller nedan felmeddelanden.

  • E-post saknas eller är felaktig 
  • Kundnamn saknas
  • Postadress saknas
  • Postnummer saknas

RUT OCH ROT i faktura

Om du får felmeddelande RUT OCH ROT i faktura måste du dela upp fakturan, RUT och ROT får inte finnas i samma faktura. Editera fakturaunderlaget och ta bort rader. Skapa sen en direktfaktura för dom rader som togs bort.

Saknar tid på skatterad
Klicka på pennan och redigera fakturaunderlaget, för mer information se hjälpavsnitt xxxxxx.